قبل از اينكه به اين نكته بپردازيم كه در واقع يك راهنما در مورد نحوه تنظيم محتوا براي سئوي بهتر ارائه كنيم، به نظر مي رسد ايده خوبي است كه ابتدا توضيح داده و بررسي كنيم كه در واقع مديريت محتوا به چه معناست.
به عنوان يك اصطلاح، مديريت محتوا، كاملاً توضيحي است و تحت خدمات بازاريابي محتوا قرار مي گيرد. محتواي مديريت شده محتوايي است كه از سراسر وب جمع آوري شده و در يك مكان (يك وب سايت) براي تبليغ بيشتر گرد هم آمده است. سئوي تنظيم محتوا، البته به روشها و فرآيندهايي مربوط ميشود كه به بهينهسازي يك وب سايت براي موتورهاي جستجو از طريق محتواي جالب توجه كمك ميكند.
همانطور كه همه ما مي دانيم، محتواي تازه به طور ذاتي با موفقيت سئو مرتبط است و به همين دليل بسياري از خدمات كپي رايتينگ سئو توسط شركت ها و صاحبان وب سايت ها استفاده مي شود. علاوه بر اين، مديريت محتوا مي تواند به عنوان يك ابزار اضافي براي ارتقاء و دستيابي به بهينه سازي موثر موتور جستجو استفاده شود.
اكنون كه مفهوم اصلي تنظيم و مديريت توضيح داده شد، مرحله بعدي به فرآيند تنظيم و مديريت محتوا و چگونگي انجام آن اشاره ميكند.
ارتباط و تحقيق
يكي از اولين چيزهايي كه در مورد مديريت محتوا بايد به خاطر بسپاريد اين واقعيت است كه حجم زيادي از اطلاعات در دنياي وب تقريباً در مورد هر موضوعي وجود دارد. گزينش خوب به توانايي يافتن بينشهاي مرتبط و قابل توجه و انتخاب آنهايي كه مخالف هستند اشاره دارد.
اولين قدم اين است كه تحقيق كنيد و منابع معتبري را كه قرار است به سايتها براي محتوا مراجعه كنيد، به صفر برسانيد. اين را مي توان مرحله كشف ناميد. هنگامي كه اين منابع شناسايي شدند، بايد به صورت روزانه از آنها بازديد كرد تا در محتواي جديد به روز بمانند. توييتر، گوگل پلاس، لينكدين نمونههايي از سايتهايي هستند كه مرتباً محتوايي را به روز ميكنند كه ارزش جمعآوري را دارد.
هنگامي كه مرحله كشف مورد توجه قرار گرفت، اگرچه واقعاً يك فرآيند مداوم است، در اينجا تعدادي ابزار موجود در وب وجود دارد كه به فرآيند انتشار مجدد اين محتوا در يك وب سايت كمك مي كند Storify، Pearltrees، Bundlrو Scoop.it نمونه هايي هستند كه مي توان آنها را بررسي و كاوش كرد.
ابزاري كه براي جمع آوري و مديريت محتوا انتخاب ميكنيد بايد يك انتخاب شخصي داشته باشد. در حالي كه يك ابزار ممكن است براي يك نفر كار كند، ابزار ديگري ممكن است براي شخص ديگري كار كند.
مزايا
در حالي كه فرآيند تنظيم محتوا آسان است، اما زمان بر است.دلايل متعددي وجود دارد كه از نظر سئو و بازاريابي ديجيتال ارزشمند است. براي شروع، كمك مي كند تا سايت شما ابعاد وسيع تري داشته باشد و دامنه طولاني آن را افزايش دهد. بهعلاوه، استفاده از اطلاعاتي كه جمعآوري ميكنيد ميتواند به شما ايدههايي براي انتشار محتواي اصلي خود بدهد، كه دوباره سئو را هدايت ميكند. البته اين مزيت مماسي است.
مديريت محتوا يكي از سرويس هاي مهم سئو است كه مي تواند ساخت شبكه لينك برگشتي شما را تسهيل كند. با اشتراكگذاري مداوم محتوا از منابع خاص، ميتوانيد روابط ايجاد كرده و شبكه خود را با امكان دريافت پيوندها از منابعي كه به اشتراك ميگذاريد و از آنها استناد ميكنيد، افزايش دهيد. به همين دليل، كاملاً ضروري است كه هر بار به منابع اعتبار دهيد.
در نهايت، مديريت محتواي ثابت به هدف مهم سئو براي تبديل شدن به يك مرجع معتبر در زمينه خود كمك مي كند. اين به خودي خود يك هدف بزرگ ماراتن به دست آمده است.